ΘΕΜΑ: Παραβίαση της νομοθεσίας περί ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων σε διακήρυξη για την ανάθεση παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών
ΣΧΕΤ.: 1. Η με αριθ. πρωτ. 7277/6.3.2020 (ΑΔΑΜ: 20PROC006390288 2020-03-06)
Περιληπτική Διακήρυξη
2. Η ΑΔΑΜ: 20PROC006390722 2020-03-06 Αναλυτική Διακήρυξη
Διαβιβάστηκε στο ΔΣ του Συλλόγου μας η παραπάνω σχετική Διακήρυξη διαγωνισμού του Δήμου σας για την ανάθεση της δημόσιας σύμβασης με τίτλο: «Παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Φυλής».
Λαμβάνοντας υπόψη:
α. Τη συνοπτική και την αναλυτική περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της υπό ανάθεση δημόσιας σύμβασης, καθώς και το αντικείμενο που καλείται να εκτελέσει ο ανάδοχος οικονομικός φορέας (παράγραφος 1.3 της αναλυτικής Διακήρυξης), και
β. Την απαιτούμενη Τεχνική και Επαγγελματική Ικανότητα (παράγραφος 2.2.6 της αναλυτικής Διακήρυξης), και, ειδικότερα, την περιγραφή του απαιτούμενου ανθρώπινου δυναμικού (συντονιστής, διευθυντής και μέλη ομάδας έργου και εμπειρογνώμονες), προκύπτει με σαφήνεια ότι η υπό ανάθεση δημόσια σύμβαση αφορά σε παροχή «τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών» του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 και όχι παροχή
«γενικών υπηρεσιών».
Με βάση τα παραπάνω, παρατηρούνται οι ακόλουθες παρεκκλίσεις από τη νομοθεσία:
Α. Τεύχος αναλυτικής Διακήρυξης
Δεν έχει χρησιμοποιηθεί το πρότυπο διακήρυξης της ΕΑΑΔΗΣΥ, το οποίο είναι δεσμευτικό,
σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 53 του ν. 4412/2016. Με δεδομένο ότι η έναρξη διαδικασίας
σύναψης της σύμβασης, κατά το άρθρο 61 του ν. 4412/2016 είναι η ημερομηνία δημοσίευσης, έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η πρότυπη διακήρυξη της ΕΑΑΔΗΣΥ, που εκδόθηκε στις 3.6.2019.
Β. Προεκτίμηση αμοιβής
Στην παράγραφο 1.3 της Αναλυτικής Διακήρυξης, που φέρει τίτλο «Συνοπτική περιγραφή φυσικού και οικονομικού αντικειμένου σύμβασης», και, ειδικότερα, στις σελ. 9 και 10 αναφέρεται ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε €64.995,84, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (24%) και ότι αναλυτική περιγραφή του φυσικού και
οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης δίδεται στο Παράρτημα Ι της διακήρυξης αυτής.
Ωστόσο, στο Παράρτημα Ι δεν υπάρχει καμία «αναλυτική περιγραφή» του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης. Συνεπώς, η αξία της σύμβασης εκτιμάται στο παραπάνω ποσό εντελώς αυθαίρετα και κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης της νομοθεσίας, ενώ έπρεπε να χρησιμοποιηθούν οι τιμές που ορίζει η υπουργική απόφαση με αριθ. πρωτ. ΔΝΣγ/32129/ΦΝ 466/16.5.2017 (ΦΕΚ 2519 Β).
Για τους παραπάνω λόγους, και χωρίς να ασχοληθούμε καθόλου με τις απαιτήσεις της Διακήρυξης σχετικά με την Τεχνική και Επαγγελματική Ικανότητα, η οποία δίνει δικαίωμα έκφρασης υπονοιών για «φωτογραφικούς όρους», ζητούμε να ανακαλέσετε την εν λόγω Διακήρυξη και να επαναπροκηρύξετε την ανάθεση της σύμβασης, λαμβάνοντας υπόψη τις άνω παρατηρήσεις μας, προκειμένου να είναι νόμιμη η διαδικασία της ανάθεσης.
Επίσης, επισημαίνεται ότι η ανάθεση παροχής τεχνικής υπηρεσίας απαιτεί γνωμοδότηση του αρμόδιου Τεχνικού Συμβουλίου σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ. 1 του ν. 4412/2016. Σε περίπτωση μη ύπαρξης της σχετικής γνωμοδότησης, η σύναψη της σύμβασης θα είναι άκυρη.
Η παρούσα κοινοποιείται προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής/Διεύθυνση Διοίκησης, για τις ενέργειές της κατά τον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των αποφαινομένων Οργάνων του Δήμου Φυλής. Επίσης, κοινοποιείται στη Διοίκηση του «ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ», το οποίο σύμφωνα με τη διακήρυξη θα χρηματοδοτήσει τη σύμβαση, για τις ενέργειές της.
Συνοδευτικά αρχεία: