Φορέας:Δήμος Πολίχνης
ΕΝΣΤΑΣΗ
κατά Προκήρυξης Ανοικτού Διαγωνισμού για τη σύναψη
Σύμβασης Μελέτης
Σχετικά:
α. Η Προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού με αντικείμενο:
«ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ»
β. Ο ν. 3316/2005 «Περί Ανάθεσης και Εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις»
γ. Το Π.Δ. 696/1974 «Περί αμοιβών μηχανικών δια σύνταξιν μελετών κ.λ.π.», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα
δ. Η υπουργική απόφαση Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ΔΜΕΟ/α/ο/1257/9.8.2005 «Έγκριση Κανονισμού προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών και υπηρεσιών κατά τη διαδικασία της παρ. 7 του άρθρου 4 του ν. 3316/2005», όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα, και
ε. Η υπ’ αριθ. πρωτ. 1050/26.1.2010 επιστολή σας προς τους ενδιαφερόμενους του διαγωνισμού.
Με αφορμή την Προκήρυξη ανοικτού Διαγωνισμού της Υπηρεσίας σας με τίτλο:
«ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ», και αφού μελετήσαμε τα Τεύχη, που συνοδεύουν την Προκήρυξη αυτή, καθώς και το περιεχόμενο του υπό στοιχείο ε παραπάνω σχετικού εγγράφου σας, στο οποίο περιλαμβάνονται απαντήσεις σε ερωτήσεις ενδιαφερομένων για τον διαγωνισμό,
ΕΝΙΣΤΑΜΕΘΑ
κατ’ αυτής για τους παρακάτω βάσιμους λόγους:
- Στο έννομο συμφέρον του Συλλόγου μας περιλαμβάνεται, σύμφωνα με το Καταστατικό του, και η προάσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μελετητών και γραφείων μελετών, όταν αυτά προσβάλλονται (μεταξύ άλλων) από μη σύννομες πράξεις της Διοίκησης. Μέλη μας είναι και οι κάτοχοι μελετητικών πτυχίων στις Κατηγορίες Μελετών 6, 7 και 9 του άρθρου 2 παρ. 2 του Ν. 3316/2005.
- Σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 5 του ν. 3316/2005, η εφαρμογή της διαδικασίας ανάθεσης μελέτης με το άρθρο 7 του νόμου αυτού γίνεται όταν συντρέχει μία από τις περιπτώσεις α έως ε που αναφέρονται στην παρ. 5 του άρθρου 5. Από τις περιπτώσεις αυτές, προφανώς δεν συντρέχει καμία εκ των α, γ, δ και ε και, συνεπώς, η μόνη που θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι συντρέχει είναι αυτή του στοιχείου β, δηλαδή: «β) Όταν περιέχονται στον φάκελο του έργου επαρκή τεχνικά στοιχεία, ιδίως μελέτες προηγουμένων σταδίων».
Ωστόσο, από τον φάκελο του έργου προκύπτει ότι τα διατιθέμενα τεχνικά στοιχεία είναι: Κτιριολογικό Πρόγραμμα, τοπογραφική αποτύπωση του οικοπέδου, γεωτεχνική μελέτη και περιβαλλοντική μελέτη. Δεδομένου ότι ο Δήμος προτίθεται να αναθέσει με τον διαγωνισμό την Προμελέτη και την Οριστική Μελέτη για τις κατηγορίες των Αρχιτεκτονικών Μελετών, των Στατικών Μελετών και των Μελετών Η/Μ εγκαταστάσεων, για να θεωρηθεί ότι ο φάκελος του έργου περιέχει επαρκή τεχνικά στοιχεία, θα έπρεπε να διατίθενται οι αντίστοιχες Προμελέτες.
Είναι σαφές, μετά τα παραπάνω, ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η διαδικασία του άρθρου 7 του ν. 3316/2005.
- Σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου του έργου, ο Δήμος προτίθεται να αναθέσει, όπως προαναφέρθηκε, τα στάδια της Προμελέτης και Οριστικής Μελέτης του έργου, για τις κατηγορίες Αρχιτεκτονικών Μελετών, Στατικών Μελετών και Μελετών Η/Μ εγκαταστάσεων. Αντίστοιχα, υπολογίζονται και οι αμοιβές για τις Μελέτες αυτές (δηλαδή το 60% των αμοιβών των συνολικών μελετών).
Ωστόσο, τα παραδοτέα που ζητούνται από τον φάκελο του έργου, περιλαμβάνονται σ’ αυτά των Μελετών Εφαρμογής, σύμφωνα με τις ισχύουσες Προδιαγραφές του Π.Δ. 696/1974, όπως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα.
Περαιτέρω, από τον φάκελο του έργου απαιτείται και η έκδοση Οικοδομικής Άδειας, η οποία -τουλάχιστον ως προς τη Στατική Μελέτη- προϋποθέτει την εκπόνηση Μελέτης Εφαρμογής.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατόν να εκπονηθούν και να παραδοθούν τεύχη και σχέδια Μελετών Εφαρμογής, με τις αμοιβές των Προμελετών και των Οριστικών Μελετών, που προεκτιμώνται στον φάκελο του έργου και με τις οποίες έγινε η προκήρυξη του Διαγωνισμού, αφού αυτό αντίκειται στην ισχύουσα νομοθεσία περί αμοιβών Μελετών.
- Σύμφωνα με τον φάκελο του έργου απαιτείται η εκπόνηση Μελέτης ορατότητας του θεάτρου, Ακουστική Μελέτη και Μελέτη σήμανσης, για τις οποίες δεν προβλέπονται, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας περί αμοιβών Μελετών, οι αντίστοιχες αμοιβές. Οι Μελέτες αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται στο περιεχόμενο και τα παραδοτέα της Αρχιτεκτονικής Μελέτης (βλ. άρθρο ΟΙΚ-5 του Κανονισμού προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών).
- Στα εμβαδά, με βάση τα οποία γίνεται η προεκτίμηση των αμοιβών των Μελετών του έργου, δεν συμπεριλαμβάνεται το εμβαδόν του 1ου υπογείου, με αποτέλεσμα οι προεκτιμώμενες αμοιβές να είναι υποτιμημένες.
Για τους παραπάνω λόγους και για όσους ενδεχομένως προσθέσουμε νόμιμα και εμπρόθεσμα, επιφυλασσόμενοι όλων των δικαιωμάτων μας,
ΖΗΤΟΥΜΕ
Να γίνει δεκτή η παρούσα ένσταση.
Να προβείτε στις απαιτούμενες, σύμφωνα με τον Νόμο, ενέργειες για την ακύρωση της Προκήρυξης του ως άνω Διαγωνισμού και την ορθή επαναπροκήρυξη αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3316/2005, της υπουργικής απόφασης ΔΜΕΟ/α/ο/1257/9.8.2005, του Π.Δ. 696/1974 και του λοιπού θεσμικού πλαισίου περί ανάθεσης και εκπόνησης μελετών δημοσίων έργων, όπως ισχύει σήμερα, καθώς και σύμφωνα με το προεκτεθέν σκεπτικό.
Να διαταχθούν τα νόμιμα.